مشکلات سیم کارت و شارژها

این وبلاگ قصد دارد به بررسی نواقص و مشکلات احتمالی کاربران اپراتور های موبایل رسمی کشور بپردازد.

مشکلات سیم کارت و شارژها

این وبلاگ قصد دارد به بررسی نواقص و مشکلات احتمالی کاربران اپراتور های موبایل رسمی کشور بپردازد.

پیام‌های صفحه نمایش و شنیداری

یام‌های صفحه نمایشگر
  • پیام‌های صفحه نمایشگر، متناسب با نوع و مدل گوشی، متفاوت است که مفاهیم آن نیز مخصوص همان گوشی تلفن می‌باشد.
    مفاهیم این پیام‌ها که روی صفحه نمایشگر گوشی‌های تلفن همراه به نمایش درمی‌آید، در دفترچه راهنمای هر گوشی به طور مشروح توضیح داده شده است.

    برخی از پیام‌های صفحه نمایشگر عبارتند از:

     


    ردیف
                  متن پیام فارسی
    متن پیام انگلیسی    
    ۱
     خط تلفن همراه توسط مخابرات قطع شده است.
    No Service
    ۲
    خط توسط شرکت مخابرات مسدود شده است.
    Emergency Calls Only
    ۳
    خط توسط شرکت مخابرات مسدود است یا سیم کارت به صورت غلط در گوشی نصب شده است.
    Sim Missing
    ۴
    سیم کارت را داخل گوشی قرار دهید.
    Insert Simcard
    ۵
    برقراری ارتباط مقدور نمی‌باشد.
    No Connection
    ۶
    سیم کارت سوخته است
    Card Rejected
    ۷
    سیم کارت مربوط به این دستگاه نیست.
    Sim Error
    ۸
     رمز PIN وارد شود.
    Insert Pin Code
    ۹
    عدم وجود سیگنال مناسب آنتن در آن منطقه.
    No Network
    ۱۰
    مسدود شدن  PINcode
    Enter Puk

     

    در مورد پیام ۸، در صورت، سه بار اشتباه وارد کردن رمز PIN، درخواست رمز PIN می‌شود که پس از هفت بار وارد کردن رمز اشتباه، سیم کارت می‌سوزد. شایان ذکر است PUK ۱ مربوط به PIN ۱ و PUK ۲ مربوط به PIN ۲ می‌باشد.

    • PIN ۱: به جهت افزایش امنیت سیم کارت پس از فعال نمودن آن در منوی مربوطه ("Security" یا "امنیت و ایمنی" و ...)، در هنگام روشن نمودن دستگاه، این عدد رمز درخواست خواهد شد.
    • PIN ۲: در مواردی چون سرویس "FDN"، مورد استفاده واقع خواهد شد.
  • پیام‌های شنیداری

    در مواقعی که مشترک علی‌رغم شماره‌گیری صحیح، به دلایلی موفق به برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظر نمی‌شود، پیام‌هایی به شرح ذیل ارسال می‌گردد:
    الف- برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر، مقدور نمی‌باشد (این پیام در مواقعی ارسال می‌شود که تلفن همراه به علت بدهی یا دلایل فنی قطع باشد).
    ب- دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می‌باشد (زمانی که مشترک، تلفن همراه خود را خاموش نموده یا سیم کارت سوخته باشد).
    ج- در حال حاضر تماس با مشترک مورد نظر امکان پذیر نمی‌باشد، لطفاً بعداً شماره‌گیری نمایید (این پیام حاکی از آن است که مشترک در مکانی، خارج از پوشش شبکه تلفن همراه، قرار دارد که اصطلاحاً این نقاط را نقاط کور می‌نامند یا ترافیک شبکه مانع برقراری ارتباط با مشترک می‌باشد).
    د- شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد (این پیام برای موقعیتی است که شماره مورد نظر تخلیه شده، یا هنوز دایر نشده است و یا عمیات DIVERT اشتباه صورت گرفته است). شایان توجه است، این پیام زمانی که عملیات شماره‌گیری اشتباهاً صورت پذیرد نیز، شنیده خواهد شد (تعداد ارقام، کمتر یا بیشتر شماره‌گیری شده باشد). به عنوان مثال ******-۰۹۱۲

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.